OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Gdynia Główna
Gdynia Główna (woj. pomorskie)
Gdynia Główna
Gdynia Główna (woj. pomorskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Złotniki
Złotniki (woj. wielkopolskie)
Konotop
Konotop (woj. lubuskie)
Olkusz
Olkusz (woj. małopolskie)
Olkusz
Olkusz (woj. małopolskie)
Olkusz
Olkusz (woj. małopolskie)
Olkusz
Olkusz (woj. małopolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Gdynia Główna
Gdynia Główna

Cezary Mirowski (2020-07-04 21:45:31)

W końcu się wydało, Dziobaki chodzą na węglu :)) Ładne zdjęcie.

Gryfino
Gryfino

DB (2020-07-04 21:33:13)

Chyba nie widziałeś ile ludzi jeździ w pociągach do i że Szczecina.

Męcikał
Męcikał

subsens (2020-07-04 21:17:59)

Rozumiem ciekawość Kolegi i w pełni ją podzielam. Mi też brakuje narzędzi zbiorowej rozkminy (zwłaszcza WMTMK), gdzie kompetencje i potrzeby (również publicznych popisów) wchodzą w synergię, a fragmenty powoli składa się w czytelną całość. Skuteczność takich narzędzi poprawia udział światłych zawodowców (np. LL, np. Jarząbek) których holistycznej (właśnie tak) wiedzy nie zniekształcą żadne wyburzenia i likwidacje - ale o uczynność których nigdy i nigdzie nie umiemy zadbać. Pod gradem pytań Kolegi, w stanie nagłego przebudzenia z ręką w nocniku, można jedynie wrzasnąć: 'kontaaakt!', nasadzić nocnik na łeb i skokami kierować się na teoretyczną lokalizację studzienki żurawia. Niestety, ta będzie prawdopodobnie zajęta przez jakiegoś innego kolegę z aparatem, który z nowej perspektywy dopiero pokaże światu cały dramatyzm zarośniętej, anonimowej równi. Poważniej: poruszasz interesujące kwestie pruskiej architektury i budownictwa publicznego, rzeczywistości gospodarczej II RP, przepisów EBO, zagadnień z zakresu (umownie) R, D, E, a nawet H, w końcu prowadzenia ruchu na tej linii przed i po 1920. IMHO, takie wypchnięcie kubatury na elewacji peronowej oznacza, że wewnątrz jest/była nastawnica, ale dyżurny nie wychylał się przez okno, lecz w razie potrzeby sprawdzał wszystko na gruncie - ze służbową godnością i w czerwonej czapce. Czy pierwotny dworzec był regularnym czworobokiem, z pomieszczeniem służbowym (Dienstraum - kasa misiu, kasa) i poczekalnią dla białych w centrum, magazynem oraz poczekalnią dla czarnych i WC w skrzydłach? Są poszlaki, brak pocztówek. Czy w 1937 Męcikał był czynny, obsadzony? To dlaczego dyżurny nie dzwoni na SOK :)? Znam i poważam dociekliwość Kolegi. W Bazie masa zapomnianych punktów czeka na adopcję, każdy zasługuje na epitafium... Nie musi być długie. Wystarczy staranne.

Augustów
Augustów

Paweł Skup (2020-07-04 20:22:41)

Wygląda to na normalnotorową bocznicę do tartaku i zakładu produkcji drzewnej.

Solec Kujawski
Solec Kujawski

ACdVL (2020-07-04 18:18:30)

Rowery parkowane są w tej wnęce, czy to jakowy (w sumie nieco dziwne miejsce..), tajemniczy schron?

Solec Kujawski
Solec Kujawski

ACdVL (2020-07-04 18:16:45)

No popatrz, jakieś to zdjęcie zrobił.. Za jednym zamachem 99% XXI wieku i 1% XX wieku. Z pozoru niezgrabne ujęcie - a jakie ciekawe w sumie. :) Zastanawia mnie tylko samochód - przód bardzo wyraźnie wskazuje, że to audica, tył natomiast mówi co innego. PS: Wracając do pierwszego zdania - gdyby tu kursowały Dziobaki i trafiłbyś na takiego, to za zdjęcie szósteczka murowana. A tak "tylko" 5. :)

Wrocław Świebodzki
Wrocław Świebodzki

Przemek (2020-07-04 15:54:39)

Oczywiście - od razu widać, że podkłady są ułożone za gęsto i za wysoko względem peronu, krawędzi peronowej (ułożone są na szynach) zatem nie są oryginalnymi częściami tego toru. Jak i podkłady w skrajni toru. Fatalna wizytówka miasta. Wjazd do niego, a tutaj śmieci, w tym z tego targowiska, nieporządek. Niestety ta tymczasowość trwa już wiele lat.

Okunin
Okunin

Mieczysław Mazurek (2020-07-04 13:51:51)

Straszny widok :( Pozostaje liczyć jedynie na poprowadzenie tędy DDR aby jakoś ożywić te tereny.

Poznań Franowo
Poznań Franowo

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-04 01:40:52)

Dzisiaj to miejscee wygląda już inaczej ze względu na nową ulicę Franowo dla potrzeb budowy której zlikwidowano bocznicę. Oba pierwsze tory boczne widoczne na zdjęciu kończą się teraz zaraz za kadrem i nie ma już dojazdu do magazynu 780 metrów dalej. 2 dalsze tory sa szlakowe a ostatni też ślepy. Na Goglach też jest jeszcze widoczne stare zdjęcie terenu sprzed 3 lat: https://goo.gl/maps/… W tym rejonie miał też dochodzić tor pod który zostały zbudowane w czasach Gierka podpory a miął umożliwiać bezkolizyjny wjazd na szlak m. in. z lokomotywowni.

Kępno
Kępno

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-04 00:51:11)

W międzyczasie zostało zlikwidowane nawet połączenie z Kluczborka do Ostrowa w niedzielę oraz pozostałe dni o godz. 14:48. Teraz w weekendy na tym szlaku kursują wyłacznie 4 pary IC/TLK. Droga wolna.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...