OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Łagodzin
Łagodzin

Michael (2020-12-04 22:16:37)

Przynajmniej graffiti, nie jest bohomazem. Ale nie popieram niszczenia.

Zielona Góra Główna – bocznice
Zielona Góra Główna – bocznice

wasiukibic (2020-12-04 21:54:15)

Teren w centrum miasta, nie ma się co dziwić. Szkoda, że zakład padł; pozostały ino mniejsze winnice.

Wałbrzych Główny
Wałbrzych Główny

wasiukibic (2020-12-04 21:19:26)

Wiadukt kolejowy nad ul. Niepodległości proszę dopisywać do profilu stacji Wałbrzych Główny, jako że semafor wjazdowy na stację znajduje się na przyczółku od strony Kłodzka (w lewo).

Bukówko
Bukówko

axk7 (2020-12-04 16:40:06)

To jest Bukówko, widok na stacje w kierunku Bukowa, po lewej budynek kolejowy.

Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)
Brodnica – Bydgoszcz Wschód (209)

Ziejan (2020-12-04 16:09:25)

W rozkładzie 2020/21 Chełmża - Bydgoszcz Wschód znowu do likwidacji.

Zielona Góra Główna
Zielona Góra Główna

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-04 15:43:43)

Sensacyjne plany nowych połączeń od 13 XII oraz dalszego rozwoju sieci: https://polregio.pl/…

Modlin – Płock (247)
Modlin – Płock (247)

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-12-04 15:10:05)

Były plany budowy tej linii w epoce Gierka ale li tylko na planach się skończyło, bez nawet jakichś projektów. Wybudowano za to CMK, choc też niepełną, bo pierwotnie miała biec dalej łukiem na północ omijając Puszczę Kampinoską, w rejonie Wyszogrodu miała przecinać Wisłę i rzeczoną tutaj linię, a na koniec, dalej przez Płońsk dobić do linii nr 9 w rejonie Mławy. Niestety, mimo kredytów, pieniążków starczyło na ile starczyło (220 km) i z pełnej CMK mamy tylko "ogryzek". Zbudowano tylko podpory wiaduktu (dzisiaj zlikwidowane) nad również planowaną "Olimpijką" czyli autostradą Berlin - Moskwa która miała być w całości ukończona przed 1980 rokiem (powstał tylko odcinek 37 km Września - Sługocin). Pamiętam sensacyjną wiadomość w 184 roku, a studiowałem ekonomikę transportu wtedy, o rozpoczęciu kursów ekspresów przez CMK. Z innych, jeszcze bardziej fantazyjnych projektów kolejowych które miały przebiegać przez naszą ziemię był projekt "Breitspurbahn" 3 m, czyli kolei o rozstawie 3.000 mm (choć proponowano i 4 metry). Projekt ten był forsowany osobiście przez Adolfa I a plany były pociągnięcia tej linii nawet do Władywostoku. Miała funkcjonować o napięcie 50.000 V (50 kV) jednak Adolf żądał III szyny bo trakcja uniemożliwałaby wyposażenie pociągów w gniazda obrony OPL. Jednak nawet dla III Rzeszy przy wykorzystaniu licznych pracowników "społecznych" realizacja tego projektu była nieosiągalna. Jednak zrobiono projekty wagonów i lokomotyw do prędkości 250 kmH. Niektóre wagony towarowe miały mieć nośność 900 T. Zdjęcia na: https://de.wikipedia… Ale to już wszystko przeżytki techniki.

Kochanowice
Kochanowice

def (2020-12-04 15:01:30)

To szafka Usb2 - a w niej lampki kontrolne pokazujące stan odłączników sieci trakcyjnej oraz przyciski do sterowania nimi. Pozdrawiam.

Bartoszyce
Bartoszyce

Przemysław Warczyński (2020-12-04 10:18:44)

Dziękuję za odpowiedź. Faktycznie ciekawe byłoby jakie przeznaczenie miały widoczne budynki.

Małomice
Małomice

wasiukibic (2020-12-04 10:01:34)

Dokładnie - zapory mechaniczne otwierane przez panią nastawniczą, w zależności od potrzeb (tzn. szlaban podnoszony jest, jak ktoś chce przejechać i akurat nie zbliża się pociąg).

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...