OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Ostróda
Ostróda (woj. warmińsko-mazurskie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Białogard
Białogard (woj. zachodniopomorskie)
Gliwice
Gliwice (woj. śląskie)
Niechcice
Niechcice (woj. łódzkie)
Gliwice
Gliwice (woj. śląskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Kutno – bocznice
Kutno – bocznice

wasiukibic (2020-11-29 17:58:40)

Chodzi raczej o Żary i okolice; kolejki były związane z transportem drewna i węgla brunatnego z okolicznych lasów, a przy okazji odbywały się także przewozy pasażerskie. Mamy nawet na Bazie wrysowane kilka linii na zachód od Tuplic.

Brodnica
Brodnica

ROPA Poznań (2020-11-29 16:56:22)

Małe szanse, bo linia leży na terenie dwóch województw, a to najtrudniej się dogadać.

Kępno
Kępno

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-29 16:21:58)

Napewno ten remont "nie poszedł" jak trzeba i do Wielunia dalej 2x/dzien ZKA do Krzepic w nowym rozkładzie. Kępno straci teraz połowę połączeń IC/TLK, zamiast 6 będą się teraz tu zatrzymywać tylko 3 pociągi kwalifikowane. To i tak lepiej niż w Kluczborku gdzie będzie się zatrzymywał tylko pociąg "Osterwa". Od 13 XII 2020 pociągi IC z Poznania do Katowic/Krakowa będą generalnie jechać przez Wrocław.

Koronowo Wąskotorowe
Koronowo Wąskotorowe

Przemysław Warczyński (2020-11-29 16:20:57)

Obawiam się, że drugi wariant odpada - prawie na pewno już jej nie ma. Czyli szukam zdjęć :-)

Wrocław Główny
Wrocław Główny

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-29 15:42:20)

Czy wiecie co to jest prostokąt berneński? Jeśli nie, pan Ryszard to wyjaśni: https://www.youtube.…

Warszawa Główna Towarowa
Warszawa Główna Towarowa

polo (2020-11-29 13:53:35)

To chyba będzie ten... Autobus Fiat 306. Swego czasu taką flotą dysponowały PKS-y z okolic Bielska-Białej. Oryginał dla porównania: https://www.imcdb.or… Dalszy to z pewnością San, stawiałbym na H 01 A https://pl.wikipedia…

Rzepedź Wąskotorowa – Moczarne
Rzepedź Wąskotorowa – Moczarne

wasiukibic (2020-11-29 13:44:52)

Teraz to luzik, pozostaje wspomnienie wydarzenia, które urozmaiciło andrzejkową wyprawę. No ale wtedy do śmiechu mi nie było; kawał drogi do pociągu, nie mówiąc już o domu; a tu pizga i człowiek mokry na jakimś odludziu, hehe. Dobrze, że się wtedy nie połamałem i aparat nie ucierpiał.

Kutno – bocznice
Kutno – bocznice

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-11-28 23:41:51)

Pamiętam ten tor. Akurat w tamtym czasie jechałem z przesiadką do stolicy i miałem 3 godziny czasu na spacer po Kutnie i się dziwiłem, że jest ten tor.

Bolesławiec
Bolesławiec

ACdVL (Andrzej) (2020-11-28 22:27:36)

Tak, nie inaczej. I o to się rozchodzi, że ma pasażerom służyć przede wszystkim, niemniej jednak estetyka też ma pewne znaczenie w kontekście całego otoczenia. I tu niestety wyszedł grzech - zamiast wybudować wiatę przypominającą tę z peronu I i wziąć przykład z Brochowa, by jakoś komponowało się z otoczeniem, odjechano całkiem nowe San Escobar. Cóż... Jestem zrujnowany jak widzę dbałość o estetykę w naszym rodzimym kraju.

Olkusz
Olkusz

subsens (2020-11-28 21:37:07)

Kto się wycofywał w latach 1914-15, ten psuł, ale racjonalnie. Wysadzano budowle inżynierskie i urządzenia techniczne, pierwszorzędnym celem robót strzałowych na każdej stacji była wieża wodna. Dworce po wielokrotnych ewakuacjach raczej nie były wypełnione materiałem palnym i podłożony tam ogień zżerał przede wszystkim poddasze, o ile jeszcze istniało. Po ustabilizowaniu frontu wschodniego kolej dęblińsko-dąbrowską przejęła firma K.u.k. Heeresbahn Nord, robiąc gruntowne porządki zwłaszcza na węzłach i stacjach stycznych (np. w Garbatce). Odtwarzając dach w Jędrzejowie Austriacy zredukowali go do niezbędnych czterech połaci, a po pierwotnym szczycie nad środkowym ryzalitem pozostał gzyms, idealny dla umieszczenia nazwy stacji: https://www.bazakole… Jeszcze sobotnie MSPANC. Niejaki humus (który, nota bene, mając do czynienia z bezkresem imperium, nie odróżnia IDŻD/DŻID od Wiedenki na jego zachodnich rubieżach) zrobił bardzo dobrą robotę, skupiając w jednym miejscu znakomity materiał zdjęciowy, nie tylko kolejowy: https://humus.livejo… Oczywiście _uporządkowany_ transfer humusowych zdjęć do Bazy jest bardzo pożądany ale czasochłonny, bo identyfikacja obiektów mostowych wymaga przeliczania wiorst na km - z mapami, satelitami, etc. Komu by się chciało... Efekt pójścia na łatwiznę w przypadku 'olkuskiego' Jędrzejowa na poziomie taktycznym jest śmieszny: krynice tzw. myśli internetowej w PL jak potrafią, tak se radzą z dysonansem poznawczym. Np. odbijają zdjęcie w poziomie, uzyskując lustrzany obraz świata zdominowanego oraz urządzanego przez osoby leworęczne - i nic ponadto, bo takiej bryły, tak usytuowanej względem toru nie było, zwłaszcza w Olkuszu. Chętni i podatni mogą sobie powyższy przypadek ekstrapolować na poziom strategiczny (czy wręcz geostrategiczny): nawet przypadkowo, do skutecznej, zbiorowej dezorientacji przed monitorami tutaj wystarczy jeden sympatyczny gość za klawiaturą tam.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...