OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w największej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

27 lutego 2018 Lekka reorganizacja tagów i nowa pozycja – "budowy/remonty/rozbiórki".

8 lutego 2018 W związku z coraz większą liczbą zdjęć zgromadzonych w bazie wprowadzany nowy rodzaj galerii, będący połączeniem redakcyjnego wyboru kadrów, z najwyżej ocienionymi przez użytkowników. Rozwiązanie to ma na celu poprawę komfortu przeglądania zasobów Bazy.
Galeria ta będzie się tworzyć automatycznie, gdy dla danego obiektu uzbiera się wystarczająca ilość takich fotografii.

15 stycznia 2018 Drobne usprawnienie dla szukających obiektów w bazie. Od dziś pasek wyszukiwania w menu tylko aktualne, ale również historyczne nazwy stacji.

4 stycznia 2018 I kolejne udogodnienie w mapie. Użytkownikom zalogowanym na koncie, po lewej stronie mapy pojawia się ikona trybiku. Kliknięcie w nią zapisuje aktualne ustawienia mapy jako domyślne (pozycja, powiększenie i aktywne mapy). Będą się one ładowały po każdym nowym zalogowaniu. Po ponownym wejściu na mapę, lub przeładowaniu strony, odświeżeniu ulegają już tylko aktywne warstwy.

2 stycznia 2018 W nowym roku nowa funkcjonalność. Przy wyświetlaniu sieci bocznic, od dziś można rozwinąć mapkę i najeżdżając na mapę lub listę odcinków kursorem, podświetlić powiązanie położenia w terenie z tabelą.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Domasław
Domasław (woj. dolnośląskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Konin
Konin (woj. wielkopolskie)
Ślesin Wąskotorowy
Ślesin Wąskotorowy (woj. wielkopolskie)
Ślesin Wąskotorowy
Ślesin Wąskotorowy (woj. wielkopolskie)
Ślesin Wąskotorowy
Ślesin Wąskotorowy (woj. wielkopolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Miejska Górka – Kościan (366)
Miejska Górka – Kościan (366)

Przemysław Biały (2018-12-12 17:59:09)

Jakoś województwo wielkopolskie z pieniędzy podatników (również tych z Miejskiej Górki, Niepartu czy Krobii), wspierało czy nawet było głównym finansującym odbudowy linii Poznań-Wolsztyn, Poznań -Wągrowiec-Gołańcz czy ostatnio Poznań-Oborniki-Piła. Pieniędzy, które zaoszczędziło przez lata PKP obniżając prędkości do 20km/h, doprowadzając przez swoje dziadostwo do śmierci technicznej tych linii. @Qboll, modernizacja 15km linii Miejska Górka-Krobia do prędkości 60-80km/h materiałami staroużytecznymi (podkłady, szyny) nie będzie kosztować 4mln za kilometr. A większych prędkości tam nie potrzeba. Materiały staroużyteczne można natomiast pozyskać z linii magistralnych, gdzie remontuje się (lub przynajmniej powinno) od razu na 160 czy 200km/h.

Sompolno
Sompolno

Maciej (2018-12-12 11:26:30)

Dobry stan tablicy informującej o nazwie stacji może wywołać złudzenie, że do Sompolna nadal docierają pociągi.

Borowiany
Borowiany

Jakub - przyszły MASZYNISTA (2018-12-12 07:54:50)

Zgadza się. Pomiędzy 8 sierpnia, a 8 września br.

Krościenko
Krościenko

sad (2018-12-11 23:30:44)

Gdybym ja miał samochód to też bym tam pojechał!!! ... chyba że kolej uruchomi tam pociągi

Legnica
Legnica

Damian Stupień (2018-12-11 20:49:17)

wystarczyło wklupać w googla legnica parowóz 01.12.2018 i odpwiiedż sama się odnalazła - http://www.shk.org.p…

Kikowo
Kikowo

Jacek Krzywy (2018-12-11 15:41:19)

nie, z drugiego piętra, ta widoczna na zdjęciu to część parterowa

Wrocław Popowice WP
Wrocław Popowice WP

Qboll (2018-12-11 13:59:45)

To jest Panie ekologia i racjonalne gospodarowanie odpadami.

Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)
Wrocław Główny – Międzylesie – (Lichkov) (276/481)

Marek Potocki (2018-12-11 12:06:16)

Nowy przystanek na trasie. Mówiło się o nim od lat, teraz zaczynają się konkretne ruchy. https://www.wroclaw.…

Krosno
Krosno

Henryk (2018-12-11 01:54:49)

Wybrano wariant 2

Jasło
Jasło

Dawid Jastrzębski (2018-12-10 22:20:28)

Dzięki za artykuł. To już nawet Muchą wożą do Hrubieszowa... Według mnie to dziwna sytuacja by nasz państwowy PKP posługiwał się jakimiś Muchami czy tego typu podobnymi prywatnymi pojazdami. Komfort podróży znacznie odbiega od ceny jaką oferuję się na podróże dalekobieżne. Choć pojazd ten długi i ma dużo miejsc to przypomina zwykłe Regio a nie InterCity... Spytałem kierownika pociągu gdzie się podziały komfortowe wagony którymi jechałem 30.04.2017 z Zagórza do Warszawy a on niemalże ze łzami w oczach powiedział ,że PKP kupił za grube miliony nowe lokomotywy których już więcej niż połowa stoi zepsuta i nie jeździ. A odnośnie firmy SKPL to szanuję ich za zaangażowanie i pasję do kolei ale myślę ,że mogliby próbować swoich sił w miejscach gdzie kolej nie dociera a jest technicznia możliwość by wozić pasażerów, np. mogliby pozostać na linii 259 Kętrzyn-Węgorzewo lub nawet stworzyć połączenie Węgorzewo-Olsztyn które napewno by cieszyło się sporym zainteresowaniem. W dodatku już lokalny odział autobusowy Arrivy wkrótce wygasi tam działalność. A PKP własnymi siłami powinien sobie radzić na swoich połączeniach.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...