OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

2 marca 2021 W dniu dzisiejszym na stronę trafiła duża nowość, w postaci uaktualnionego silnika mapy. Najbardziej widoczną zmianą jest to, że logujący się użytkownicy otrzymują do wglądu nowe warstwy podkładów mapowych.
Niestety zmiana pociągnęła za sobą sporo modyfikacji we wnętrzu strony. O ile starałem się wszystkie potencjalne błędy znaleźć i usunąć, o tyle prawdopodobnie na wszystkie nie trafiłem. W razie gdybyście natrafili na jakieś nieprawidłowe zachowania związane z mapą, piszcie na adres marek@ bazakolejowa.pl Dziękuję za wyrozumiałość i współpracę!
Informacja dla wszystkich, którym nie działa na telefonach, tabletach i innych urządzeniach mobilnych: Należy wyczyścić pliki cookie i dane przeglądania dla strony. Po przeładowaniu strona wygląda już jak powinna.

23 lutego 2021 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Hel
Hel

ACdVL (Andrzej) (2021-03-07 21:38:56)

Ojciec mój był kolejarzem, jednakże niestety nie miał okazji wypróbować takiego mieszkanka, boć to wczasy głównie dla rodzin kolejarzy, o ile pamiętam. Dziadek ze strony mamy był zawiadowcą w Kamiennej Górze, ale - czy mieszkał w tychże wagonach, nie dowiem się, bo zmarło mu się kilka miesięcy przed mym przyjściem na świat. Mogę sobie tylko wyobrazić, ewentualnie słuchać świadectw tych, którzy korzystali.

Potok Lubuski
Potok Lubuski

Damian "CenTraX!" Stupień (2021-03-07 19:53:47)

Nie prawda :)

Krzeczowice
Krzeczowice

ROPA Poznań (2021-03-07 19:07:43)

Przed całkowitym zniszczeniem może podpowiedzieć filmowcom, że można ciekawe wojenne sceny nakręcić. Niech dadzą spokój zabytkowym mostom na Dolnym Śląsku.

Gliwice
Gliwice

ROPA Poznań (2021-03-07 17:41:02)

Architektura podobna do dworca w Legnicy.

Legnica
Legnica

ROPA Poznań (2021-03-07 17:38:57)

Jeździłem w latach 1975 do 85 wielokrotnie do Legnicy. Chciałbym zwrócić uwagę, że w tych czasach /PRL/ po prostu "czasza" była niemyta. Nawet brakło czasem szyb w poszczególnych okienkach. Bałem się zrobić zdjęcie, ponieważ tu "rządzili" Rosjanie. Często stały ich wagony. Pociąg bezpośredni z Poznania składał się w większości z ich wagonów, a nasze były góra 3. Najgorzej jak było zimno, to czasem w polskich wagonach też było zimno. To były czasy. Nie wspominam już samego miasta, które dokładnie poznałem.

Jawor
Jawor

ACdVL (Andrzej) (2021-03-07 17:13:50)

A moim zdaniem panowie obaj mają trochę racji, z tym że: trzeba przyznać, że czasy likwidacji kolei małymi krokami - bo małymi - są powoli, ale systematycznie zastopowywane, a dzieje się to głównie dzięki ludziom dobrej, tj. kolejowej woli, niekoniecznie dzięki partii rządzącej, choć przyznać trzeba, że nowa władza dała tzw. sygnał. Druga sprawa jest taka, że: niestety dbałość o detale takie jak drewniane wiaty czy inne przedmioty wagi/ogromnej wartości histerycznej - pozostała skromna, by nie rzec: zerowa. W tej materii jest dużo do odrobienia, o czym świadczy wyburzenie historycznego i będącego zewnętrznie w niezłym stanie dworca Kolei Iwanogrodzko-Dęblińskiej w Dąbrowie Górniczej. Kolega Jan słusznie powiedział i praktycznie w 100% popieram jego wypowiedź, zresztą sam czasem wspominałem o tychże problemach, o czym pewnie wiadomo Czytającym.

Dąbrowa Górnicza
Dąbrowa Górnicza

ACdVL (Andrzej) (2021-03-07 16:59:03)

Jako żywo, i w dodatku ten budynek pamiętał wiele, wiele lat.. Niestety, u nas z dbałością o historię jest na bakier, by nie powiedzieć ostrzej. Nic, jeno burzyć! Chora dewiza, chore motto chorych decydentów.

Jawor
Jawor

wasiukibic (2021-03-07 12:53:58)

Jak sobie posznupałem w sieci, to władze miasta zdają się aktywnie walczyć o poprawę stanu infrastruktury kolejowej w mieście, a nawet o jej rozbudowę: https://www.facebook… Kasa biletowa by się faktycznie przydała; wczoraj mimo soboty, od kilku, do kilkunastu osób wsiadających do pociągów w obu kierunkach. Kurs wieczorny do Legnicy to ponad 20 typa, ustawiających się w kolejce po bilet do Kierpocia. Dobrze, że Kadecja ma już terminale płatnicze, to w miarę sprawnie to przebiega. Przystanek w północnej części miasta, przy blokowiskach, wpłynąłby na poprawę dostępności kolei w miasteczku. Ciekaw tylko jestem, w jaki sposób Burmistrz chciałby zrealizować bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrockiem - czy przez Legnicę, czy przez Jaworzynę Śląską? I tu i tu linia jest obciążona połączeniami z kilku kierunków. Chyba, że po otwarciu 285 w Jaworzynie odpadnie kierunek świdnicko-bielawski i zwolnią się sloty. Przez Legnicę może być ciężko; już i tak "ofiarą" ostatniej reaktywacji lk 289 stały się Żary.

Jawor
Jawor

wasiukibic (2021-03-07 12:27:45)

Wiaty już wtedy wymagały remontu, albo przynajmniej zabezpieczenia najbardziej zużytych elementów, bo takie prace robi się choćby w przypadku uszkodzonych budynków, po pożarach, wybuchach, etc. To jest normalna praktyka inżynierska, która pozwala na zminimalizowanie ryzyka katastrofy budowlanej. Zamiast tego - wygrodzenie strefy niebezpiecznej pomarańczowym płotkiem, po którym dziś niewiele już zostało. PLK winna dostać srogą karę administracyjną za te zaniedbania, a ludzie odpowiedzialni za ten stan rzeczy - stracić pracę. I to jest firma, która ma się zająć budową nowoczesnej sieci kolejowej dużych prędkości? Wolne żarty. Kto tam pracuje w tej firmie, że dopuszcza się do takich zaniedbań w infrastrukturze??? Dziadostwo to mało powiedziane! W podobnie "zajebistym" stanie są wieże oświetleniowe, też niekonserwowane od wielu lat. Ciekaw jestem, co by się stało, gdyby taki kolos w końcu się zawalił?

Brachów
Brachów

wasiukibic (2021-03-07 12:16:35)

To już hula; wczoraj na załadunek czekało koło 50 Eaosów.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...