OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Lwówek Śląski
Lwówek Śląski (woj. dolnośląskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Włocławek
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
Ruda Chebzie
Ruda Chebzie (woj. śląskie)
Ruda Chebzie
Ruda Chebzie (woj. śląskie)
Ruda Chebzie
Ruda Chebzie (woj. śląskie)
Ruda Chebzie
Ruda Chebzie (woj. śląskie)
Ruda Chebzie
Ruda Chebzie (woj. śląskie)
Ruda Chebzie
Ruda Chebzie (woj. śląskie)
Ruda Chebzie
Ruda Chebzie (woj. śląskie)
Ruda Chebzie
Ruda Chebzie (woj. śląskie)
Kępie
Kępie (woj. małopolskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Włocławek
Włocławek

Michał Kłosowski (2020-07-08 13:05:21)

Bardzo surowe, PRL-owskie wykończenie jest tutaj jakby ocieplone i nieco lżejsze. W ramach remontu z pewnością jednak zostanie to zepsute.

Tuplice
Tuplice

wasiukibic (2020-07-08 11:37:16)

Odwodnienie burzowe tuneli umiejscowionych poniżej powierzchni sąsiadującego terenu to podstawa przy projektowaniu tego typu obiektów. Co więcej, Niemcy najczęściej przewidywali też odwodnienie awaryjne, w postaci pomp i przelewów, które miały zadziałać w przypadku opadów nawalnych. Brak konserwacji tego systemu doprowadził w późniejszym okresie do zalewania wielu przejść. Co do sensu - czy też subsensu - istnienia/remontu tego przybytku, to jego rola spadła niemal do zera po likwidacji dużej cegielni i ruchu pasażerskiego z peronów 1,2. Po tej stronie stacji stoi ze 3 domostwa. A nawet jak ktoś mieszka w okolicy Dina, to niemal taka sama droga jest przez przejazd na 9 maja i dalej na Mickiewicza, a przynajmniej nie grozi to rozbiciem głowy w ciemnym, nieoświetlonym tunelu.

Kutno
Kutno

ACdVL (2020-07-08 11:36:59)

#3: Lepsze i to, przynajmniej jeszcze nie jest spustoszona, niemniej sieć i cały obiekt błagają o interwencję (oby nie ostatnią w życiu szopy)..!

Sandomierz
Sandomierz

ACdVL (2020-07-08 11:35:43)

Szanowny Kolega zawsze wrzuca perełki, nawet jeśli widać już idący postęp czasu i technologii. :) Taa.. Perony.. Gdzieniegdzie jeszcze się na takowe natkniemy, choć już w coraz mniejszej liczbie miejscowości. Jeszcze chcę nawiązać do swej pierwszej wypowiedzi - w składzie są dwie "jedynki", choć na pewno jedna jest zdeklasowana. Jeszcze wtedy nikt nie rzępolił o nowych lokomotywach, wagonach, najwyżej "modernizacje", choć w wielu wypadkach dość udane.

Tuplice
Tuplice

wasiukibic (2020-07-08 11:26:54)

To, co widać na pierwszym planie, to przejście przez budynek dworca. Tunel ze zmniejszonym przekrojem prowadzi pod peronami i równią stacyjną. Wszystko wskazuje na to, że powstał po uruchomieniu prywatnej kolei z Lubska do Bad Muskau. Jego zadaniem było połączenie części pasażerską stacji obsługującej obecną 14 (północną) z częścią obsługującą rozebraną 365 (południową), a nie perony między sobą. Dodatkowo na południe od peronów 1 i 2 w części południowej istniała duża cegielnia, więc to było też dojście dla pracowników zakładu z centrum miejscowości. Zmiana wysokości sklepienia jest dla mnie zagadką, choć z inżynierskiego punktu widzenia, prawdopodobnie niemożliwe lub niecelowe było wykonanie światła przejścia pod istniejącą równią stacyjną o takiej samej wysokości, co pod budynkiem.

Solec Kujawski
Solec Kujawski

ACdVL (2020-07-08 09:38:31)

To chwała Bogu, bo nie każdy obiekt ma tyle szczęścia do ludzi. Jak się uda, to kiedyś z całą pewnością zaglądnę tam. Tylko musiałby być czas. Tak czy siak - zapamiętam. :)

Poznań Kobylepole Wąskotorowy
Poznań Kobylepole Wąskotorowy

ROPA Poznań (2020-07-08 09:34:48)

Ten pomysł bardzo dobry zgłosić do Rady Miasta. W latach 80-tych był niedaleko nasz/ZNTK/ Oddział oznaczony/tajemnica?/ Z4. szkoda, ze nie zrobiłem zdjecia . Nikt teraz nie uwierzy

Węgorzewo
Węgorzewo

subsens (2020-07-08 00:56:57)

Nie dający szans wyłącznie przy bezpośrednim trafieniu (wówczas jednak tracił formę trumny), a poza tym mały twardziel: http://moksir.chelme… BTW, na stacji jest jeszcze schron murowany z cegły, ale za to nie służący wyłącznie ochronie biernej. Nie ma szczęścia do ujęć portretowych. W galerii widać go w towarzystwie Splitterschutzzelle, na dwóch panoramkach równi z semaforami.

Chwałkowo Wąskotorowe – Brodowo
Chwałkowo Wąskotorowe – Brodowo

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-08 00:14:41)

Niestety, jadąc pociągiem, zwłaszcza szybkim IC ciężko się nawet domyśleć miejsca, gdzie mógłby być most kolejki nad linią normalną 272.

Poznań Franowo
Poznań Franowo

Adolf Nowak de Piaskowski (2020-07-08 00:04:28)

Z tego co pamiętam użytkownikiem magazynu było wojsko. Samą bocznicę w międzyczasie zlikwidowano przy okazji budowy ul. Folwarcznej do ul. Kłońskiej. Równolegle do bocznicy były rampy rozładunkowe, teraz chyba mocno zarośniete.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...