OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

19 sierpnia 2019 W związku z coraz niższym poziomem zarówno nadsyłanych materiałów jak i dyskusji, od dzisiejszego dnia wprowadzamy następujące zmiany:

  • Bezterminowo zawieszony zostaje dział komentarzy.
  • Liczba zdjęć przesyłanych do redakcji zostaje ograniczona do 10 na dobę.
  • Wszystkie zdjęcia trafiające do bazy, przed publikacją będą przechodzić akceptację redakcji. Przypominamy przy tym, że fakt pojawienia się zdjęcia w galerii nie oznacza, iż trafia ono tam na zawsze. Redakcja zastrzega sobie prawo do wycofywania i przywracania nadesłanych materiałów.

11 stycznia 2019 Jako że w Bazie pojawia się coraz więcej komentarzy, mających charakter wycieczek personalnych, od dnia dzisiejszego zawieszamy możliwość dodawania wpisów przez osoby niezalogowane. Ponadto wprowadzamy możliwość bezpośredniego kontaktu (przez formularz mailowy) z każdym komentującym. Przepraszamy za utrudnienia i liczymy na podniesienie jakości tego elementu strony.

6 października 2018 W związku z poważną zmianą sposobu dystrybucji mapy przez serwis Google (duże ograniczenie ilości darmowych wyświetleń przy jednoczesnym drastycznym podniesieniu cen za dodatkowe), od dzisiejszego dnia z naszej mapy znikają warstwy tego dostawcy.

starsze:

Ostatnio dodano zdjęcia

Skarżysko-Kamienna
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
Skarżysko-Kamienna
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
Skarżysko-Kamienna
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
Skarżysko-Kamienna
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
Skarżysko-Kamienna
Skarżysko-Kamienna (woj. świętokrzyskie)
Rzepin
Rzepin (woj. lubuskie)
Pyrzyce
Pyrzyce (woj. zachodniopomorskie)
Mława Wąskotorowa
Mława Wąskotorowa (woj. mazowieckie)
Krzewie
Krzewie (woj. łódzkie)
Kobiór
Kobiór (woj. śląskie)
Hrebenne
Hrebenne (woj. lubelskie)
Czerwieńsk Towarowy
Czerwieńsk Towarowy (woj. lubuskie)
Lubsko
Lubsko (woj. lubuskie)
Warka
Warka (woj. mazowieckie)
Warka
Warka (woj. mazowieckie)
Warka
Warka (woj. mazowieckie)
Szczecin Główny
Szczecin Główny (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Główny
Szczecin Główny (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Główny
Szczecin Główny (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Główny
Szczecin Główny (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Główny
Szczecin Główny (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Główny
Szczecin Główny (woj. zachodniopomorskie)
Szczecin Główny
Szczecin Główny (woj. zachodniopomorskie)

Obiekty ostatnio skomentowane

Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356)
Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna (356)

Adrian K (2019-10-18 09:29:28)

W godzinach szczytu przewozowego dwa SA 132 z Wągrowca są pełne pasażerów. W latach 70-80 pojawiła się "mapka" z dość ambitnymi planami elektryfikacji węzła poznańskiego i na niej zakładano elektryfikację tylko do Wągrowca. "Kujawiacy" to tylko jedni z mieszkańców woj. kujawsko-pomorskiego, akurat linia 356 przebiega przez Wielkopolskę (część w kuj-pom) i Pomorze. Sprawa reaktywacji tej linii jest poruszana od dawna, ale Urząd Marszałkowski w Toruniu tłumaczy się brakiem środków na realizację. Linia została wpisana do RPO 2014-20 na listę rezerwową z dwoma warunkami: jeśli wystarczy na nią środków i z uwzględnieniem wariantu przez Nakło a nie przez Szubin (de facto od Kcyni liniami 281 i 18). O rewitalizację zabiegali politycy z Bydgoszczy.

Nowa Wieś Legnicka
Nowa Wieś Legnicka

wasiukibic (2019-10-18 08:24:06)

W związku z tym, że Redakcja Rynku Kolejowego, mimo wielu próśb nie potrafi/nie chce poradzić sobie z komentarzami, w których rozpowszechniane są informacje kłamliwe lub obraźliwie, Redakcja Bazy Kolejowej zastrzega sobie możliwość usuwania linków do artykułów, gdzie pojawiają się tego typu wypociny. To samo będzie tyczyć się innych stron internetowych.

Kiekrz
Kiekrz

ropa (2019-10-17 20:34:24)

witam proszę o kontakt na nr 509 491 016 mam pytanie pozdrawiam Roman Paul Poznan

Gniewczyna
Gniewczyna

Łukasz Kiąca (2019-10-17 17:07:48)

Gniewczyna wraca do gry: https://www.rynek-ko… https://www.rynek-ko… https://www.rynek-ko…

Gdynia, północna część miasta – bocznice
Gdynia, północna część miasta – bocznice

Dawid Jastrzębski (2019-10-17 16:21:28)

Obecnie na festyny na lotnisku w wyjątkowej dzielnicy Gdyni o nazwie Babie Doły ludzi dowozi się autobusami. Okazuje się, że wspomniany pociąg byłby bardzo dobrym rozwiązaniem bo przewóz autobusem niezbyt się sprawdza, chociażby wspominając ogromny paraliż komunikacyjny jaki był na lotnisku w tym roku https://www.trojmias… Wspomniany w artykule 3 kilometrowy tor bocznicowy do lotniska jest częściowo rozebrany, podmyty, zasypany itp. co powoduje nieprzejezdność. W 2018 roku cyknąłem podobne ujęcie jak z tego zdjęcia i stan infrastruktury nie zmienił się szczególnie w tym miejscu.

Tarnowskie Góry
Tarnowskie Góry

Zdzislaw kielcza (2019-10-17 09:11:19)

Proszę szczególnie autora tego zdjęcia, Jakuba, o rozwagę i nie dodawanie takich zdjęć, gdzie w środku odbywają się czynności służbowe ani urządzeń. Nikt nie chce mieć potem problemów i ze strony przyda się zdjąć to. „Dni otwarte” to inna bajeczka.

Zdjęcia niezidentyfikowane
Zdjęcia niezidentyfikowane

octanq (2019-10-16 23:11:08)

Zdjęcie wprost powiązane z innym niezidentyfikowanym zdjęciem (wg komentarza #1, który tam dodałem): https://www.bazakole…

Zdjęcia niezidentyfikowane
Zdjęcia niezidentyfikowane

octanq (2019-10-16 23:08:53)

I. POWIĄZANIE ZDJĘĆ NIEZYDENTYFIKOWANYCH Link do lepszej rozdzielczości zdjęcia [NAC]: https://audiovis.nac… To zdjęcie jest wprost powiązane z innym niezydentyfikowanym zdjęciem: https://www.bazakole… ponieważ nastawnia po prawej stronie to ten sam budynek, co na ww. drugim zdjęciu. Wszystkie szczegóły budynku się zgadzają. II. INNE UJĘCIA Idąc po linku z NAC dotarłem do zdjęć: https://audiovis.nac… https://audiovis.nac… Zgaduję, że są to inne ujęcia z tego samego miejsca, ale wymaga to przeanalizowania.

Międzychód
Międzychód

Majster (2019-10-16 18:31:03)

https://miedzychod.n… Czy to już naprawdę definitywny koniec planów związanych z reaktywacją linii 363?

Gaj
Gaj

Stanisław Pikul (2019-10-16 14:00:35)

W którym miejscu usytuowany był ten budynek? Późniejszy dopisek: Dziękuję, już znalazłem i dopiero mam zagwozdkę - przecież pamiętam że posterunek odstępowy mieścił się przy następnym przejeździe w kierunku Szamotuł i wyglądał zupełnie inaczej. Z drugiej strony ten budynek też ma wyraźne cechy charakterystyczne dla obiektów utrzymania ruchu ale leży zbyt blisko by taką funkcję pełnić samodzielnie. Być może tłumaczy to obecność rampy - pamiętam ją jeszcze z czasów swoich dojazdów do Wronek w latach 1980-1984. Są to pozostałości dawnej ładowni wykorzystywanej na potrzeby lokalnej kolei folwarcznej sięgającej do Kobylnik i Szczuczyna zaś budynek mógł być zwykłą nastawnią obsługującą rozjazd prowadzący na bocznicę. Czy to miałoby oparcie w ówczesnej praktyce - nie wiem. Może koś bardziej biegły pozwoli rozwiać wątpliwości?

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...