OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Ogólnopolska Baza Kolejowa

Witaj w najstarszej w Polsce bazie informacji o sieci kolejowej. Znajdziesz tu najobszerniejszy spis linii, stacji, przystanków, posterunków i innych obiektów kolejowych które istnieją bądź istniały na terenie Polski. Oprócz samego spisu do Twojej dyspozycji oddajemy bogatą galerię zdjęć, informacji o stanie obecnym i historii tych obiektów. Zapraszamy do odkrywania historii kolejnictwa w naszym kraju!

Informacje:

23 lutego 2020 Ze względów nie do końca zależnych od redakcji czasowo wstrzymujemy działalność działów bibliotecznych. Przepraszamy za niedogodności.

16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.

starsze:

12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!

05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.

Ostatnio dodano zdjęcia

Obiekty ostatnio skomentowane

Lębork
Lębork

Kaszub (2021-02-27 19:04:59)

Nie żebym się jakoś specjalnie czepiał albo marudził, bo naprawdę wygląda ładnie - ale ta część po prawej stronie - dobudówka - mogłaby już jednak przy remoncie zostać przynajmniej pomalowana na taki ciemniejszy odcień, by nie wyróżniała się kolorem od oryginalnej reszty dworca. Szkoda jeszcze zburzonych ładnych parę lat temu wież wodnych....

Ruda Chebzie
Ruda Chebzie

ROPA Poznań (2021-02-27 18:27:44)

Koledzy emeryci, też nim jestem. Wyobraźcie sobie, że jak obliczyłem, straciłem ok.5000 zdjęć które nie zrobiłem przez to, że się bałem, gdyż zawsze byłem w komisjach wypadkowych taboru spalinowego. A dodatkowo, wtedy nie było aparatów cyfrowych. Tak to było.

Przeworsk Wąskotorowy – Dynów
Przeworsk Wąskotorowy – Dynów

Stanisław Pikul (2021-02-27 17:09:07)

https://www.facebook… - nie jest źle. :)

Łeba
Łeba

Dawid Jastrzębski (2021-02-27 10:05:41)

Tu Panie Romanie, Giżycko: https://www.bazakole… Czy te wagony miał Pan na myśli?

Ustroń Poniwiec
Ustroń Poniwiec

Dawid Jastrzębski (2021-02-27 10:02:33)

A to serio bubel, rzeczywiście wyjaśniło ;). System biletowy jeszcze nie raz zaskoczy.

Skoczów
Skoczów

irek (2021-02-27 07:52:53)

Jeżeli to prawda to mamy przykład jakiego sortu ludzie/decydenci są zatrudniani w tego typu instytucjach. W cywilizowanych krajach Europy zachodniej i nie tylko, są firmy, instytucje które zajmują się skupem a następnie zbywaniem wszystkiego co komuś jest nie potrzebne, czyli tzw. starocie z lat dawnych. Te firmy bardzo dobrze prosperują na tego typu działalności. Niestety jak widać w poczynaniach rodzimych pierdzistołków lepiej coś zniszczyć, zutylizować i tyle w temacie, nie wykazują nawet minimum dobrej woli aby na czymś co im jest nie potrzebne tak zwyczajnie sprzedać komuś, komu może się to przydać. Tu jak nic kłania się scena z kultowego filmu Miś ......Miś: Powiedz mi po co jest ten miś? Hochwander: Właśnie, po co? Miś: Otóż to! Nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi? Hochwander: Protokół zniszczenia... Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach..... Tak więc misiaczki z pekape działają wedle tego starego komuszego działania...zniszczyć zaorać, zutylizować no i oczywiście musi z tego być protokół zniszczenia. Aaaa wracając do do tych zachodnich firm które zajmują się kupnem/sprzedażą staroci. W jednym z programów telewizyjnych było pokazane z jaką pieczołowitością rozbierano starą drewnianą stodołę, gdyż na deski z tej starej stodoły był już klient który płacił grubą forsę. Na pekape takie zachowanie są niedopuszczalne, przeca takie deski dobrze by się w piecu paliły :))

Ostrowiec Świętokrzyski
Ostrowiec Świętokrzyski

Jan Gawlik (2021-02-26 22:32:24)

I dalej nie jedzie. To jest chore, że Sandomierz nie ma połączenia kolejowego ze stolicą województwa.

Skoczów
Skoczów

ACdVL (Andrzej) (2021-02-26 20:15:20)

Toć wiadomo - człowiek nie Zeus, ma prawo do błędów. Ale przyznam, że ta pomyłka dostarczyła mi nieco śmichu.. :)

Szczecin Port Centralny – bocznice
Szczecin Port Centralny – bocznice

ACdVL (Andrzej) (2021-02-26 20:11:32)

Przyznam, że niejednokroć już coś takiego widziałem (współpraca drogowo-szynowa), niemniej jednak i dziś taki widok to ciekawostka, choć coraz bardziej obecna w rzeczywistości.

Forst (Baršć)
Forst (Baršć)

wasiukibic (2021-02-26 19:36:54)

Tory pozostałe po kolejce były systematycznie usuwane z ulic miasta w ramach remontów ich nawierzchni, ale nie było jakieś specjalnej akcji, która by miała na celu wyrugowanie tych kolejowych pamiątek. Barści nie zasiedlono z uwagi na odcięcie od dostaw mediów od strony Forst oraz lokalizację w pobliżu fabryki zbrojeniowej, która była systematycznie szabrowana, na początku przez sowietów, później przez Polaków. Przez pewien okres miano nadzieję na uruchomienie produkcji, jednakże dano sobie spokój, z uwagi na duży stopień zniszczenia, demontażu oraz zaminowania terenu. Mój wujek był jednym z pionierów na tych ziemiach w 1945 roku, służył w MO, to były niebezpieczne ziemie. Przyjeżdżano tu zarówno celem pozyskania surowców na odbudowę zniszczonych, polskich miast, jak i na zwykły szaber. Często fabryki czy gospodarstwa były rabowane przez rozmaite bandy z karabinem w ręku, dodajmy że były to już gospodarstwa zasiedlone lub zakłady uruchomione przez Polaków. Z drugiej strony Niemcy i sowiety nie wszystko zdążyli wywieźć, dlatego też wiele gospodarstw miało zaawansowane maszyny rolnicze, podłączenie do prądu, etc. Przesiedleńcy ze Wschodu jednak niechętnie się tu osiedlali i większość z nich do końca życia miało problemy, aby zżyć się z tymi terenami, do 1956 roku w zasadzie cały czas żyto na walizkach. Wiele wiosek nie zostało po 1945 roku zasiedlonych. W dodatku ludzie byli mamieni obietnicami, że jak stalin zdechnie, to ład pojałtański runie i będzie można wrócić na zrabowane Polsce Kresy Wschodnie. Ludzie przestali mieć co do tego złudzenia najpierw po Odwilży Gomułki, a ostatecznie po układzie PRL - RFN z 1970 roku. Na terenie Zasieków zostały jeszcze pojedyncze, poniemieckie budynki, głównie jednorodzinne.

| Dalej ==»

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...