Ogólnopolska Baza Kolejowa
Informacje: ⇵
16 września 2020 Baza otrzymała trzy nowe funkcjonalności. Pierwszą z nich jest możliwość filtrowania zdjęć po autorze w galeriach poszczególnych obiektów. Druga to filtr tagów w galeriach poszczególnych użytkowników, a trzecia – galeria zbiorcza generowana dla konkretnego autora. Będzie ona przydatna, gdy jego materiały dodawane są z różnych kont.
12 września 2019 Po krótkiej przerwie wracamy z możliwością dodawania komentarzy. Ich zakres i sposób zamieszczania pozostaje jak dotychczas. Zmieniamy za to zasady zamieszczania nowych wpisów. Będą one podobne do umieszczania materiałów w galeriach. Komentować może każdy, zalogowany lub nie, z tym że wszystkie wpisy przed pojawieniem się na stronie będą przechodzić przez akceptację administratorów. Spowolni to wprawdzie proces publikacji, ale pozwoli zachować dużo wyższą jakość niż do tej pory.Mbr> Zapraszamy do ponownego komentowania materiałów!
05 września 2019 Wprowadzamy dwie innowacje do galerii. Pierwsza, to podział galerii na dwa główne działy – infrastrukturę i tabor. Nad zdjęciami można wybrać aktualny rodzaj widoku (infrastruktura, tabor lub oba). Na razie dostępna jest tylko taka podstawowa funkcjonalność, z czasem planujemy jej rozwój.
Druga, to możliwość podglądu swoich zdjęć, które zostały wysłane na serwer, ale jeszcze nie zatwierdzone przez redakcję.
starsze: ⇵
Ostatnio dodano zdjęcia ⇵
Obiekty ostatnio skomentowane ⇵
![]() Wrocław Główny – Jedlina Zdrój (285) |
Jacek (2021-01-23 00:28:22) Widać z powyższego, że przewóz materiałów wagonami na miejsce budowy nie jest tani, skoro w większości tłuczeń i podkłady w Polsce obecnie wozi się samochodami. Każdy liczy grosz; to nie jest niestety normalne, gdzieś tkwi błąd i to nie od dzisiaj? |
![]() Mielno Koszalińskie |
Michał Kłosowski (2021-01-22 23:12:35) Ciekawe, czy zachowały się jakieś fotografie z EN57 w tym miejscu. Nie widziałem chyba zdjęć z tej linii za czasów elektryfikacji. Krótko to trwało. |
![]() Bolesławiec – Modła (314/973) |
Michael (2021-01-22 22:32:53) Chyba te podkłady, już tam zostały na zawsze? Widząc, jak są ściółką przysypane. |
![]() Bolesławiec – Modła (314/973) |
Michael (2021-01-22 22:19:35) Tory rozebrali, a na moście zostawili? |
![]() Poznań Garbary – bocznice |
Michał Kłosowski (2021-01-22 22:18:06) Transport śródlądowy w połączeniu z koleją to dla mnie istna bajka. Znam porty w Kędzierzynie-Koźlu, Cigacicach i Port Miejski we Wrocławiu, każdy z nich jednak, o ile w ogóle przyjmuje kolej, to chyba tylko już "imprezowo"? Mamy jeszcze jakieś głębiej schowane w lądzie porty rzeczne zintegrowane z koleją (i czynne?) |
![]() Kluczbork – Poznań Główny (272) |
Jacek (2021-01-22 19:25:32) Co do mostu na Warcie w Solcu Wlkp., na starych foto i teraz ma po 10 przęseł, czy zachował wymiary, to trzeba sprawdzić w oddziale mostowym PLKi w Poznaniu. Pan Dominas wydał książkę o mostach i wiaduktach dolnośląskich i nie tylko. Z drugiej strony Solca też jest para przęseł stalowych koło Sulęcina, nad nieznanym ciekiem wodnym w lesie? |
![]() Tychy – Orzesze Jaśkowice (169) |
komentujący (2021-01-22 19:07:21) Czy to TLK Skarbek? |
![]() Stobno Szczecińskie – Nowe Warpno (429) |
Misiek. (2021-01-22 17:54:51) "Pamiętam że jeszcze w 1997 r. tor dochodził do samej "10" - tki w Dołujach i stały tam wagony." W tym miejscu o ile pamiętam były jakieś magazyny. W latach 90-tych zostało to wykorzystane na jako plac materiałów budowlanych dla pobliskich budów domków jednorodzinnych. A wagony służyły jako dodatkowe magazyny na materiały. "Ponadto w tym miejscu: https://goo.gl/maps/…' target='_blank'>https://goo.gl/maps/… była jakaś bardzo duża baza kolejowa ale nie wiem z jakim przeznaczeniem." Tutaj były magazyny elementów mostów kratownicowych. Stało ich sporo i dość pokaźnych rozmiarów na powietrzu. Co było w magazynach nie wiem. Ktoś mi kiedyś z tubylców mówił, że są to zapasowe elementy kratownic dla przepraw mostowych przez Odrę na wypadek "W". "Jest teraz jakaś nowa bocznica ale przed Stobnem od strony Szczecina: https://goo.gl/maps/…' target='_blank'>https://goo.gl/maps/… " Z tego co pamiętam w tym miejscu był kiedyś chyba jakiś magazyn PGR z bocznicą, ale głowy nie dam. |
![]() Stegna Gdańska – Piaski Gdańskie |
Filip Przeperski (2021-01-22 17:26:52) Gdzieś w 1956 odcinek został rozebrany, ze względów na niedalekie położenie obiektów militarnych w dawnym ZSRR. Zaostrzenie sytuacji politycznej w 1953 roku doprowadziły do wprowadzenia w państwach bloku wschodniego podwyższonego stopnia gotowości bojowej. Rejony Krynicy Morskiej zostały zamknięte dla cywilów. Istnienie wąskotorówki nie zapewniało bezpieczeństwa, że nikt niepożądany nie przyjedzie w te rejony, więc odcinek rozebrano. Drugim, mało znaczącym czynnikiem była słaba nawierzchnia, przez co tory zapadały się w piasku. |
![]() Kraśniewo |
Filip Przeperski (2021-01-22 12:11:58) Szkoda, że dziś już tak tam nie wygląda:( |
| Dalej ==»