OBK logo Ogólnopolska Baza Kolejowa

Kobylin – Legnica Północna (362/382) - źródła danych

Odcinek:

Ostatnia zmiana: 2025-08-21 (historia)

Skatalogowane źródła danych odnoszące się do tej linii

Jeśli w szczegółach występują skróty lub symbole, najechanie na nie kursorem, pokaże ich dokładniejszy opis.

datatyptytułSzczegóły
1914-05-01 Publiczne rozkłady jazdy Niemcy, maj 1914

Pokaż tabele RJP »

1923-05-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1923

Pokaż tabele RJP »

1925-06-05 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1925

Pokaż tabele RJP »

1926-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1926/1927

Pokaż tabele RJP »

1928-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1928/1929

Pokaż tabele RJP »

1929-05-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1929

Pokaż tabele RJP »

1929-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1929/1930

Pokaż tabele RJP »

1930-05-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1930

Pokaż tabele RJP »

1931-10-04 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1931/1932

Pokaż tabele RJP »

1933-05-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1933

Pokaż tabele RJP »

1934-05-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1934

Pokaż tabele RJP »

1935-09-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska, jesień 1935

Pokaż tabele RJP »

1936-09-03 Publiczne rozkłady jazdy Polska, jesień 1936

Pokaż tabele RJP »

1937-12-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1937/1938

Pokaż tabele RJP »

1938-10-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1938/1939

Pokaż tabele RJP »

1939-05-15 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1939

Pokaż tabele RJP »

1943-11-01 Publiczne rozkłady jazdy Kursbuch für Niederschlesien und Oberschlesien 1943/1944

Pokaż tabele RJP »

1946-10-07 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1946/1947

Pokaż tabele RJP »

1947-10-05 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1947/1948

Pokaż tabele RJP »

1948-05-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1948

Pokaż tabele RJP »

1948-10-03 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1948/1949

Pokaż tabele RJP »

1950-05-14 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1950

Pokaż tabele RJP »

1951-10-07 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1951/1952

Pokaż tabele RJP »

1953-05-17 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1953

Pokaż tabele RJP »

1953-10-04 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1953/1954

Pokaż tabele RJP »

1954-10-03 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1954/1955

Pokaż tabele RJP »

1955-10-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1955/1956

Pokaż tabele RJP »

1957-06-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1957-1958

Pokaż tabele RJP »

1957-09-29 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1957/1958

Pokaż tabele RJP »

1958-09-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1958/1959

Pokaż tabele RJP »

1960-05-29 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1960

Pokaż tabele RJP »

1961-10-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1961/1962

Pokaż tabele RJP »

1962-09-30 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1962/1963

Pokaż tabele RJP »

1963-05-26 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1963

Pokaż tabele RJP »

1964-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1964

Pokaż tabele RJP »

1965-05-30 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1965-1966

Pokaż tabele RJP »

1967-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1967-1968

Pokaż tabele RJP »

1970-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1970-1971

Pokaż tabele RJP »

1971-05-23 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1971-1972

Pokaż tabele RJP »

1973-06-03 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1973-1974

Pokaż tabele RJP »

1975-06-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1975-1976

Pokaż tabele RJP »

1977-05-22 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1977-1978

Pokaż tabele RJP »

1978-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1978-1979

Pokaż tabele RJP »

1980-06-01 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1980-1981

Pokaż tabele RJP »

1981-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1981-1982

Pokaż tabele RJP »

1983-05-29 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1983-1984

Pokaż tabele RJP »

1985-06-02 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1985-1986

Pokaż tabele RJP »

1985-06-27 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych D 29, wykaz Linii kolejowych str. 47 : Kobylin – Legnica Północ
1987-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1987-1988

Pokaż tabele RJP »

1989-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1989-1990

Pokaż tabele RJP »

1990-05-27 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1990-1991

Pokaż tabele RJP »

1992-05-31 Publiczne rozkłady jazdy Polska, 1992-1993

Pokaż tabele RJP »

1993-09-26 Publiczne rozkłady jazdy Polska, zima 1993/1994

Pokaż tabele RJP »

1994-05-29 Publiczne rozkłady jazdy Polska, lato 1994

Pokaż tabele RJP »

1995-05-28 Publiczne rozkłady jazdy Polska 1995-1996

Pokaż tabele RJP »

2014-02-07 Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych str. 77, 80 : Kobylin – Rawicz, Pątnów Legnicki – Legnica LG5

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane  | Napisz email do redakcji | Jak dodać nowe zdjęcia?

Komentarze:

Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.

[pokaż/ukryj starsze ⇅]

  • #28 (odp. na #27) Xiążę Piast II Chrobry (2023-05-03 04:53:12)
    Dobrze nakręcony film, bez zbędnych dłużyzn, wartka akcja, ciekawe ujęcia.
  • #29 Blażej Krawczyk (2023-06-27 18:30:04)
    Lokalny portal informuje o planach budowy ścieżki rowerowej na odcinku Rawicz - Wąsosz, a docelowo Rawicz - Lubin.
    https://elka.pl/cont…
  • #30 (odp. na #29) djSon (2023-06-27 19:26:48)
    Ciekawe, dlaczego od kilku dobrych lat obserwuje się taki przemiał, jeżeli chodzi o budowanie DDR na byłych nasypach. Moda?
  • #31 (odp. na #30) Paweł Skup (2023-06-27 21:01:29)
    Zastanawiałem się nad tym zjawiskiem wielokrotnie i doszedłem do wniosku, że to moda w szerszym kontekście.
    Moda, no bo pomysł już jest gotowy, "wszyscy robio", "w sąsiedniej gminie jest, to nie będziemy gorsi", albo wręcz "nikt wokół nie ma, będziemy pierwsi".
    Natomiast ten szerszy kontekst to jest wykazanie się, że się coś robi. DDR w śladzie LK idealnie się do tego nadaje, bo stwarza pozory dużej inwestycji. W efekcie na gotowej bazie, długiej, szerokiej i równej, bez męczących przewyższeń, otrzymujemy produkt "must have" dla każdego wójta/samorządu za niewielkie pieniądze w porównaniu do wykonania takiej drogi od zera. I naród już nie musi chlać pod geesem, może wsiąść na rower.
    Zresztą jest kilka takich modowych trendów, choćby ławeczka ze znaną postacią z okolicy, do której można się dosiąść. Albo, co już nieco kontrowersyjnie zaskakujące, są papugowane wrocławskie krasnale.
    Ponadto rower = ekologia. To też działa wizerunkowo na lokalnych polityków. Starotorze na ogół jest nieużytkiem, a ruiny stacji - śmietnikiem. A jak się posprząta, to mamy kolejny problem z głowy.
    No i jest to inwestycja wizerunkowo bezpieczna, bo poza grupą zbzikowanych mikoli nikt nie jest przeciw.
    Egocentryzm i krótkowzroczność władz widać wtedy, kiedy taka ścieżka urywa się bez sensu na granicy jurysdykcji.
    To tylko garść przemyśleń z kapelusza. Przepraszam, że tak nieskładnych, ale poruszyliśmy temat-rzekę.
  • #32 Błażej Kopka (2023-06-27 21:20:53)
    A co? Lepiej żeby zarastało i przypominało dżunglę nie do przebicia? To lepiej działa na serce mikola? Jeśli zdrowy rozsądek mówi, że póki co szans na reaktywację nie ma to lepiej żeby gniło i zarastało? A może rozsprzedać działki w korytarzu? Nawet Myrda ostatnio przyznał, ze DDR w śladzie linii to de facto dobry sposób ich "konserwacji".
  • #33 (odp. na #31) djSon (2023-06-27 22:21:30)
    W sumie wszystko co wymieniłeś, to prawda. Aczkolwiek chodziło mi o ten charakterystyczny "boom", bo kiedyś aż tak nie przywiązywano do tego uwagi, a ludzie jak jeździli, tak jeżdżą rowerami. Chociaż odnoszę wrażenie, że jest to popularniejsze.
  • #34 (odp. na #32) Paweł Skup (2023-06-27 22:43:21)
    Oczywiście, że nie lepiej, ale chyba wiesz, że na serce mikola najlepiej podziała odbudowa szlaku, z drewnianymi, pachnącymi podkładami, po którym będzie kursował co godzina parowóz z trzema wagonami z pomostami, a muchomor będzie go żegnał na każdej stacyjce uniesieniem lizaka...
    Oczywiście celem mojej wypowiedzi nie była ocena, a wskazanie sposobu myślenia gminnych decydentów, który w moim mniemaniu jest daleki od ideału, a trzaskanie sztamp w ramach akcji "zróbmy coś oryginalnego", po przejechaniu Polski wzdłuż, zwyczajnie mierzi. Wiem, że trzeba wybrać mniejsze zło i takie tam, ale przyznam, że jak te kilkanaście lat temu po raz pierwszy trafiłem na asfalt zamiast spodziewanych torów wąskich, to moje odczucia były bardzo skrajne. Z jednej strony zachwyt, że zadbano o takie drobiazgi jak wskaźniki, a na przystankach stanęły wiaty. Z drugiej smutek, że nie zobaczę tych torów już. A było to w okolicach Milicza. I już nie zobaczę. I raczej jestem przekonany, że jak ktoś kiedyś zechce odkopać tę konserwę, to wąskotorówki tam już nie zorganizuje. Następstwo czasów.
  • #35 (odp. na #33) Paweł Skup (2023-06-28 06:28:57)
    Nie określiliśmy ram czasowych. Dla mnie ten trend w Polsce zaczął się kilkanaście lat temu i nabiera tempa. Nie wiem, która DDR po starotorzu była pierwsza i kiedy powstała. Kiedyś też się jeździło, ale bez ideologii. Trzeba było dojechać do sklepu czy stacji (stąd czasem pod małymi stacjami kolejowymi czy przystankami było przypięte mrowie rowerów - dobrze to zobrazował St. Bareja w "Zmiennikach"). Rekreacyjnie też się jeździło, ale kiedyś na drogach rowerzysta nie czuł się bezpiecznie, a samochody mijały go ocierając się niemalże i trąbiąc, więc aby dotrzeć do rejonów przyjaznych rowerzyście, trzeba było pokonać ileś kilometrów po nie tak jak dziś, ale ruchliwych drogach. Dziś sporo ludzi korzysta z roweru do przemieszczania się. Nie zapomnę pewnej pani z okolic bodajże Chojny, która jeździła regularnie do Szczecina rowerem (70 km w jedną stronę), ale po DDR po niemieckiej stronie, wzdłuż Odry. Jak mówiła, po polskiej stronie by się nie odważyła.
  • #36 Błażej Kopka (2023-06-28 16:58:50)
    Idziemy w kierunku powielania trendów zachodnich, więc rozwój trakcji rowerowej nas nie minie i pewnie wkrótce przy stacjach kolejowych zaczną powstawać stacje rowerowe, tak jak w Niemczech. Nie widzę nic zdrożnego w zamianie nieużywanych torowisk, dla których nie ma najmniejszych szans na reaktywację w DDR.
  • #37 Szemhazay (2024-09-10 06:26:43)
    Przejazd pociągu turystycznego Cukierek odcinkiem Miejska Górka - Rawicz, z dnia 29.04.2023 r. Widok z końca pociągu
    https://youtu.be/YPh…

[Dodaj nowy komentarz]

Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.

Linia kolejowa Kobylin – Legnica Północna (362/382)

Do zapisu

Trwa zapis, proszę czekać...