Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój (73) - źródła danych
Ostatnia zmiana: 2022-11-20 (przebieg)
Skatalogowane źródła danych odnoszące się do tej linii
Jeśli w szczegółach występują skróty lub symbole, najechanie na nie kursorem, pokaże ich dokładniejszy opis.
data | typ | tytuł | Szczegóły |
---|---|---|---|
1953-05-17 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1953 |
Pokaż tabele RJP » |
1953-10-04 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1953/1954 |
Pokaż tabele RJP » |
1954-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1954/1955 |
Pokaż tabele RJP » |
1955-10-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1955/1956 |
Pokaż tabele RJP » |
1957-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1957-1958 |
Pokaż tabele RJP » |
1957-09-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1957/1958 |
Pokaż tabele RJP » |
1958-09-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1958/1959 |
Pokaż tabele RJP » |
1960-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1960 |
Pokaż tabele RJP » |
1961-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1961/1962 |
Pokaż tabele RJP » |
1962-09-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1962/1963 |
Pokaż tabele RJP » |
1963-05-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1963 |
Pokaż tabele RJP » |
1964-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1964 |
Pokaż tabele RJP » |
1965-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1965-1966 |
Pokaż tabele RJP » |
1967-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1967-1968 |
Pokaż tabele RJP » |
1970-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1970-1971 |
Pokaż tabele RJP » |
1971-05-23 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1971-1972 |
Pokaż tabele RJP » |
1973-06-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1973-1974 |
Pokaż tabele RJP » |
1975-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1975-1976 |
Pokaż tabele RJP » |
1977-05-22 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1977-1978 |
Pokaż tabele RJP » |
1978-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1978-1979 |
Pokaż tabele RJP » |
1980-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1980-1981 |
Pokaż tabele RJP » |
1981-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1981-1982 |
Pokaż tabele RJP » |
1983-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1983-1984 |
Pokaż tabele RJP » |
1985-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1985-1986 |
Pokaż tabele RJP » |
1985-06-27 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | D 29, wykaz Linii kolejowych | str. 15 : Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój |
1987-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1987-1988 |
Pokaż tabele RJP » |
1989-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1989-1990 |
Pokaż tabele RJP » |
1990-05-27 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1990-1991 |
Pokaż tabele RJP » |
1992-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1992-1993 |
Pokaż tabele RJP » |
1993-09-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1993/1994 |
Pokaż tabele RJP » |
1994-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1994 |
Pokaż tabele RJP » |
1995-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1995-1996 |
Pokaż tabele RJP » |
1997-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1997-1998 |
Pokaż tabele RJP » |
1998-05-24 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1998-1999 |
Pokaż tabele RJP » |
1999-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1999-2000 |
Pokaż tabele RJP » |
2000-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 2000-2001 |
Pokaż tabele RJP » |
2014-02-07 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych | str. 29 : Sitkówka Nowiny – Busko Zdrój |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
-
#5
Kamil
(2018-04-18 17:32:49)
Czy pociąg będzie zatrzymywał się na stacji Włoszczowice? Bo czytałem że nie z powodu stanu stacji.
-
#6
(odp. na #5)
@
(2018-05-23 11:31:17)
Niestety, pociąg będzie się zatrzymywał w Sitkówce Nowinach a następnie dopiero w Busku-Zdroju, więc marnie...
-
#7
polo
(2021-02-12 08:53:49)
W grudniu 2020 r. spółka POLREGIO sp. z o.o. wznowiła regularny ruch pasażerski na linii nr 73 w postaci dwóch par pociągów (składy EZT) relacji Kielce (Katowice) - Busko-Zdrój z przystankami: Kielce Białogon, Kielce Słowik, Sitkówka Nowiny, Brzeziny, Kije.
-
#8
ksiezyc_wiadomo_ktory
(2021-10-21 23:04:39)
W Raporcie Rocznym z 1953 r. jest mowa o budowie linii Kielce - Żabno przez Busko Zdrój.
-
#9
113
(2022-04-17 11:59:12)
@ksiezyc_wiadomo_ktory: Czyli jak widać te plany istnieją już od bardzo dawna. Osobiście uważam, że najlepiej byłoby wybudować wydłużenie linii kolejowej nr 73 nie do Żabna, a do Mędrzechowa przez Solec Zdrój, ponieważ wtedy byłaby możliwość obsługi Dąbrowy Tarnowskiej oraz uzdrowiska Solec Zdrój co uatrakcyjniłoby linię oraz Szczucinkę jeszcze bardziej. Należałoby również przy budowie przeprowadzić elektryfikację wraz z linią kolejową nr 115 na odcinku Tarnów-Mędrzechów (z opcją do Szczucina). Jeżeli opcja na odcinek Mędrzechów - Szczucin by nie wypaliła można byłoby zbudować w Szczucinie niewielką lokomotywownię dla autobusów szynowych (w których prowadzono by serwis SA133 oraz jedynego SA109 o ile województwo nie postanowi go sprzedać).
Niestety moim zdaniem sugerowane obecne plany CPK odnośnie nowej linii, która połączyłaby Busko z Tarnowem to są po prostu jakieś żarty. Po pierwsze przeprowadzenie linii do Żabna nie jest najlepszym pomysłem z uwagi na to, że wtedy po drodze nie ma za bardzo co obsługiwać poza małymi wsiami, choć słyszałem, że w Dąbrowie Tarnowskiej jest problem z ostrym zakrętem i górzystym terenem. Po drugie już sam fakt, że ta nowa linia CPK ma być na prąd 25 kV pokazuje jak beznadziejny będzie to projekt z którego nie będzie żadnych korzyści dla przewoźników. Dlatego uważam, że należałoby zrobić wydłużenie z Buska Zdroju do Mędrzechowa jako nowej linii dla połączeń międzywojewódzkich, zamiast się bawić w jakieś KDPki, czy inne szprychy, bo nic z tego nie ma poza dziecinnymi fantazjami dorosłych ludzi z CPK. -
#10
113
(2024-01-08 10:36:35)
Czy aby na pewno połączeń pasażerskich nie zlikwidowano w 2005 roku, zamiast 2004? Pytam, ponieważ szukając w historii nigdzie nie znalazłem takich informacji.
-
#11
(odp. na #1)
X. Piast II Chrobry
(2024-04-28 15:24:07)
Relacja ze szlaku Busko - Włoszczowice.
https://www.youtube.… -
#12
X. Piast II Chrobry
(2024-09-29 16:25:08)
"W przyszłym tygodniu zakończą się prace utrzymaniowe na linii kolejowej Włoszczowice - Busko-Zdrój (Świętokrzyskie), co pozwoli na przywrócenie połączeń kolejowych na trasie między Kielcami a Buskiem-Zdrojem - poinformowała spółka PKP PLK.
Prace obejmowały wymianę szyn i podkładów na stacji Włoszczowice, regulację rozjazdów w Busku-Zdroju, Stawianach Pińczowskich i Szarbkowie oraz oczyszczanie nawierzchni torowej na pięciokilometrowym odcinku linii kolejowej nr 73. Dodatkowo przejazd kolejowo-drogowy w Busku-Zdroju zyskał nową nawierzchnię, co ma poprawić bezpieczeństwo kierowców.
Inwestycja, realizowana przez spółkę PPM-T na zlecenie PKP PLK SA, wyniosłą niemal 10 mln zł i była finansowana ze środków budżetowych.
Po zakończeniu prac połączenia kolejowe na odcinku Włoszczowice - Busko-Zdrój, dotychczas obsługiwanym przez komunikację zastępczą, zostaną przywrócone."
https://stooq.pl/n/?… -
#13
Adam Nowak
(2025-03-12 18:12:19)
Podpinam się do #10. Według innych źródeł (np. strony internetowej atlaskolejowy.net) ruch na linii zawieszono w dniu 18 kwietnia 2005 roku. Która data jest zatem poprawna w odniesieniu do zawieszenia przewozów pasażerskich do Buska - 01.11.2004, czy ww. 18.04.2005?
-
#14
Weronika122@wp.pl
(2025-05-20 03:01:03)
Pisałem o linii kolejowej numer 73, a właściwie jej przedłużeniu do Tarnowa, elektryfikacji linii od stacji Busko Zdrój, jak również elektryfikacji linii 115 Tarnów - Szczucin oraz jej przedłużeniu do Połańca ze Szczucina. Oczywiście, budowa nowej linii przez Solec-Zdrój to bardzo dobry pomysł. Potrzebne są na to miliony, ale Unia Europejska, po zatwierdzeniu projektu, z całą pewnością pomoże finansowo. Znam się na problematyce kolejowej i tramwajowej (mam tytuł zawodowy technik komunikacji ruch i przewozy kolejowe PKP z roku 1989), chociaż hobbistycznie znam się również na transportach drogowym, lotniczym oraz wodnym (podobno najtańszym).
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Linia kolejowa Sitkówka Nowiny – Busko-Zdrój (73)