Świdnica Miasto - źródła danych
Ostatnia zmiana: 2025-06-08
Skatalogowane źródła danych odnoszące się do tego punktu
Jeśli w szczegółach występują skróty lub symbole, najechanie na nie kursorem, pokaże ich dokładniejszy opis.
data | typ | tytuł | Szczegóły |
---|---|---|---|
1914-05-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Niemcy, maj 1914 |
tab. 347: Raudten – Liegnitz – Königszelt – Camenz
95,6 km; Schweidnitz Oberstadt
tab. 352: Breslau – Gnadenfrei und Breslau – Schweidnitz – Charlottenbrunn
60,3 km; Schweidnitz Oberstadt |
1943-11-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Kursbuch für Niederschlesien und Oberschlesien 1943/1944 |
tab. 154b: Breslau – Zobten – Schweidnitz – Bad Charlottenbrunn
60,4 km; Schweidnitz Hauptbahnhof
tab. 156: Raudten-Queissen – Liegnitz – Reichenbach (Eulengeb) (– Langbielau) – Kamenz (Schles)
95,6 km; Schweidnitz Hauptbahnhof |
1945-08-27 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Spis stacyj i przystanków DOKP we Wrocławiu |
str. 22, 50; Świdnica Główna |
1946-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1946/1947 |
tab. 146: Gwizdanów – Legnica – Jaworzyna Śl. – Kamieniec n|Ochną – Nysa
97 km; Świdnica Główna 0 km w kierunku Świdnicy |
1947-10-05 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1947/1948 | |
1948-02-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych Kolei Żelaznych 1948 |
str. 311; Świdnica Główna |
1948-05-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1948 |
tab. 230a: Nysa – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna Śl. – Legnica
89 km; Świdnica Główna Świdnica Gł. |
1948-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1948/1949 |
tab. 230a: Nysa – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna Śl. – Legnica
89 km; Świdnica Główna Świdnica Gł.
tab. 232: Wrocław Gł. – Kobierzyce – Świdnica – Kraszowice – Jugowice – Walim/Jedlina Zdrój
3 km; Świdnica Główna *) Świdnica - 0 km. |
1950-05-14 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1950 | |
1951-05-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych Kolei Żelaznych 1951 |
str. 12, 334; Świdnica Miasto |
1951-10-07 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1951/1952 | |
1953-05-17 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1953 | |
1953-06-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1953 |
str. 372; Świdnica Miasto |
1953-10-04 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1953/1954 | |
1954-10-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1954/1955 | |
1955-10-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1955/1956 | |
1957-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1957-1958 | |
1957-09-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1957/1958 | |
1958-09-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1958/1959 | |
1959-06-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1959 |
str. 456; Świdnica Miasto |
1960-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1960 | |
1961-10-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1961/1962 | |
1962-09-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1962/1963 |
tab. 238: Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto |
1963-05-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1963 |
tab. 223: Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto |
1964-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1964 |
tab. 223: Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto |
1965-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1965-1966 | |
1966-05-22 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP 1966 |
str. 462; Świdnica Miasto |
1967-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1967-1968 |
tab. 223: Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto |
1970-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1970-1971 |
tab. 223: Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto Świdnica M. |
1971-05-23 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1971-1972 | |
1973-06-03 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1973-1974 |
tab. 223: Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto Świdnica M. |
1975-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1975-1976 | |
1975-06-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Alfabetyczny spis stacji i odpowiadajacych im numerów (ruch pasażerski) |
str. 35; Świdnica Miasto |
1977-05-22 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1977-1978 |
tab. 223: Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto |
1978-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1978-1979 |
tab. 223: Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto |
1980-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1980-1981 | |
1981-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1981-1982 | |
1983-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1983-1984 |
tab. 223: Wrocław – Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto/Jedlina Zdrój
61 km; Świdnica Miasto |
1984-04-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Alfabetyczny spis stacji i ich symboli (ruch towarowy) |
str. 32; Świdnica Miasto |
1985-06-02 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1985-1986 | |
1987-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1987-1988 | |
1989-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1989-1990 | |
1990-05-27 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1990-1991 | |
1992-05-31 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1992-1993 | |
1993-01-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Spis stacji kolei normalnotorowych w przewozach towarowych |
str. 28, 48; Świdnica Miasto |
1993-09-26 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, zima 1993/1994 | |
1994-05-29 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, lato 1994 | |
1995-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1995-1996 | |
1997-06-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1997-1998 | |
1997-07-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP (ruch towarowy) |
str. 203; Świdnica Miasto |
1998-05-24 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska 1998-1999 |
tab. 223: Wrocław – Sobótka – Świdnica Miasto
61 km; Świdnica Miasto Kb B M R N Bp G
tab. 235: Kędzierzyn Koźle – Nysa – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna Śląska
162 km; Świdnica Miasto Kb B M R N Bp G |
1999-05-30 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 1999-2000 |
tab. 223: Wrocław – Sobótka – Świdnica Miasto
61 km; Świdnica Miasto Kb B M R Bp
tab. 235: Kędzierzyn Koźle – Nysa – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna Śląska
162 km; Świdnica Miasto Kb B M R Bp |
2000-05-28 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 2000-2001 |
tab. 223: Wrocław – Sobótka – Świdnica Miasto
61 km; Świdnica Miasto Kb B M R Bp
tab. 235: Kędzierzyn Koźle – Nysa – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna Śląska
162 km; Świdnica Miasto Kb B M R Bp |
2000-07-01 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz Odległości Taryfowych PKP (tuch towarowy) |
str. 157; Świdnica Miasto |
2005-12-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 2005-2006 |
tab. 235: Kędzierzyn Koźle – Nysa – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna Śląska – Legnica
162 km; Świdnica Miasto |
2007-01-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 2007-2008 |
tab. 235: Kędzierzyn Koźle – Nysa – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna Śląska – Legnica
162 km; Świdnica Miasto |
2010-11-01 | Publiczne rozkłady jazdy | Polska, 2010-2011 |
tab. 235: Kędzierzyn Koźle – Nysa – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna Śląska – Legnica
162,634 km; Świdnica Miasto |
2014-02-07 | Wykazy linii, punktów eksploatacyjnych, odległości taryfowych | Wykaz posterunków ruchu i punktów ekspedycyjnych |
str. 42, 93; Świdnica Miasto |
Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane
|
Napisz email do redakcji |
Jak dodać nowe zdjęcia?
Komentarze: ⇵
Sekcja komentarzy służy wymianie informacji, poglądów, oraz innych informacji pomiędzy użytkownikami Bazy. Prezentowane tutaj wypowiedzi należą bezpośrednio do ich autorów i nie stanowią treści informacyjnej tej strony.
[pokaż/ukryj starsze ⇅]
- #14 wasiukibic (2021-07-13 09:36:39)
-
#15
Błażej Kopka
(2022-07-05 19:30:09)
Jak wygląda organizacja ruchu / regulamin stacyjny na stacji Świdnica Miasto, że pociągi z Wrocławia na Bielawę muszą zmieniać tor/peron na stacji? Rozjazdy optycznie niby umożliwiają jazdę z każdego toru, a jednak pociąg się przestawia - dlaczego? Poza tym warto zauważyć, że jak ruszy LK266 to mamy 4 kierunkowy węzeł z nie tak małym ruchem towarowym dodatkowo, a stacyjka malutka... Za malutka - rowerowy przez to już teraz nie może jeździć do Samej Świdnicy Miasto, bo oblot utrudniony, a wizja wczepiania go między SZT okazała się mrzonką wobec braków taborowych KD. Zbliża się kolejna klęska urodzaju w związku z otwarciem LK285.
-
#16
(odp. na #15)
Michał F
(2022-07-08 08:16:04)
Jedynym uniwersalnym torem w Świdnicy Mieście jest czwarty, realizujący wjazdy i wyjazdy we wszystkich kierunkach, tylko że przy nim brakuje peronu. Przy jedynce i dwójce natomiast brakuje semaforów albo na wjazd, albo na wyjazd. Trójka nie zezwala na wyjazd w kierunku Mościska, jedynie Przedmieście lub Jaworzyna wchodzą w grę.
Dlatego pociągi wracające do Wrocławia tylko zmieniają kabinę, a jadące w stronę Mościska muszą również zmienić tor. -
#17
Błażej Kopka
(2022-11-08 19:32:30)
PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację stacji (głównie w zakresie urządzeń SRK), więc może w końcu wszystkie tory będą uniwersalne.
-
#18
(odp. na #16)
Bram Bor
(2023-07-22 07:13:00)
Dzięki za merytoryczną odpowiedź, na pytanie które właśnie chciałem napisać ;)
Takiego stanu rzeczy to by nawet Ochódzki Hochwanderowi nie objaśnił.
Zastanawiały mnie te esy-floresy na stacji w Świdnicy Miasto obsługującej ok. 50 pociągów pasażerskich na dobę, zamiast zwykłej zmiany kierunku.
Pewnie dlatego poranny KD Osówka do Głuszycy jechał tydzień temu przez Jaworzynę, mimo że portalpasazera.pl trasuje przez Sobótkę.
Szkoda, że wydając kilkaset mln. zł zapomniano o samej Świdnicy Miasto. -
#19
Błażej Kopka
(2023-07-23 14:33:56)
Są tu tacy, którzy problemów w Świdnicy nie widzą, bo to taka sobie stacyjka przecież, a nie żaden węzeł. A co do "Osówki", to nie wiem, czy ona docelowo zawsze nie ma jeździć przez Jaworzynę.
-
#20
Trapp
(2023-07-23 21:11:16)
Tak - docelowo mają jeździć przez Jaworzynę, ale przyczyna przetrasowania ich w zeszły weekend była inna: https://gazetawrocla…
-
#21
(odp. na #19)
Bram Bor
(2023-07-24 18:15:22)
Właśnie doczytałem, że te trzy weekendowe pociągi z Wrocławia do Jedliny (2 do Głuszycy, 1 do Kudowy) będą jeździć przez Jaworzynę w rozkładzie 23/24.
-
#22
Błażej Kopka
(2023-07-24 20:32:13)
Nawet teraz, jadąc po 285, zdaje się nie zatrzymują się na stacjach pośrednich.
-
#23
k4be
(2024-05-31 18:08:26)
Według strony KD, na stacji jest biletomat.
[Dodaj nowy komentarz]
Bardzo prosimy o zamieszczanie komentarzy merytorycznych i napisanych w sposób kulturalny. Dzięki temu czytanie ich będzie dla wszystkich przyjemniejsze. Redakcja zastrzega sobie prawo odrzucania, usuwania, bądź niezmieniającą merytorycznego przekazu ingerencję w treść komentarzy (moderację) bez podania przyczyny.
Stacja kolejowa Świdnica Miasto