Pełny opis danych tego parowozu znajduje się w dziale skansen.
Ty21 przyprowadził pociąg do Szklarskiej Poręby Górnej.
Wygląd tego parowozu w dniu 13.02.2001. Jak wyglądał w
czasie remontu można zobaczyć na stronie UFA.
Przebieg służby
Piła 10.04.1947, Iłowo 26.02.1952, Warszawa Praga 23.10.1958, Wałbrzych 17.01.1963, Legnica 26.04.1995, MT Wrocław Zachód 01.07.1997*, Cm Wrocław 01.09.1999*. Parowóz pozostaje na inwentarz Zakładu Taboru we Wrocławiu.
Po wycofaniu z eksploatacji został odstawiony do Jaworzyny Śląskiej, skąd w 1995 roku przewieziono go do Legnicy z przeznaczeniem na pomnik techniki. Renowacja eksponatu została przeprowadzona przez pracowników lokomotywowni.
* Zmiana przydziału w wyniku reorganizacji Zakładów Taboru.
Na razie nie mam jego zdjęcia.
Parowóz jest ustawiony na wydzielonym odcinku toru obok dawnego punktu kontrolnego. Bezpośrednie dojście jest możliwe tylko od strony hali przeglądowej zakładu Taboru. Idąc z legnickiego dworca należy więc najpierw przejść ulicami przez miasto do lokomotywowyni.
Informacja o tym parowozie na podstawie artukułu w Świat Kolei nr 4/2000 str. 15.
Jego zdjęcie można zobaczyć w Internecie w dziale Infrastruktura serwera KOLEJ.pl.