Ty2

W skansenie znajdują się:
Ty2–38 z tendrem 30D43–466
Ty2–81 z tendrem 32D43
Ty2–223 z tendrem 32D43
Ty2–305 z tendrem 30D43–846
Ty2–821 z tendrem 30D42
Ty2–949 z tendrem 30D43–706
Ty2–1035 z tendrem bez oznaczeń
Ty2–1169 z tendrem 30D43–706

Zdjęcia:
[Ty2-38] Ty2–38 (26.07.1998). [Ty2] Ty2-38 od strony tendra. Na tendrze zachoway się ślady numeru niemieckiego 52 xxxx, ale na zdjęciu tego nie będzie widać. (14.06.2000).
[Ty2-86] Ty2–86 z tendrem 30D43–486, zdjęcie wykonane na wystawie we Wrocławiu (07.06.1992).
[Ty2-949] Ty2–949 (26.08.1996). [Ty2-949] Ty2–949 — cztery lata później (24.06.2000).

Podstawowe dane techniczne:
moc — 1070 KM
średnica cylindrów — 600 mm
skok tłoka — 660 mm
średnica kół napędowych — 1400 mm
średnica kół tocznych — 850 mm
nadciśnienie w kotle — 16 at
powierzchnia rusztu — 3,9 m2
masa w stanie próżnym — 76,5 t
masa w stanie służbowym — 85,0 t
nacisk osi napędowych — 15,2 t
siła pociągowa — 16.300 kG
prędkość maksymalna — 80 km/h

Dane techniczne tendra 30D43
pojemość skrzyni wodnej — 30 m3
pojemność skrzyni węglowej — 10 t
masa w stanie próżnym — 20,8 t
masa w stanie służbowym — 60,8 t

Opis
Był to tzw. „parowóz wojenny”.

Literatura
Było coś w Parowoziku

--------------------

Strona początkowa serwisu „Koleje Dolnego Śląska”