Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Twarda Góra - Nowe

Odcinek: -

Ostatnia zmiana:

Informacje cząstkowe:

Twarda Góra - Nowe

inia Twarda Góra - Nowe wybudowana została przez prywatnego przewoźnika - Ostdeutsche Eisenbahn Gesellschaftw 1904r.,w celu połączenia miasta z przebiegającą w TG linią pruskich koleji KPEV. Firma funkcjonowała pod nazwą Kleinbahn Hardenberg-Neuenburg. Pod zarządem prywaciarza linię obsługiwał(y?) dwuosiowy parowóz. Za czasów PRL kursował parowóz Oki +2 wagony, w składzie 1 boczniak (C?) i jeden wagon z pomostem (Ci). Lokomotywownia (jednostanowiskowa)była w Nowym, był tam też żuraw do nawadniania i składzik węgla. Parowóz i jego wagony służyły do lat 70-tych (do około 1975r.). Po wycofaniu parowozu szopa zaczęła popadać w ruinę, by zostać rozebraną w połowie lat 80-tych. Następnie linię obsługiwał SN52-38+plus doczepa z „niezależnym ogrzewaniem” w postaci piecyka na węgiel, obsługiwał go konduktor. Po SN52 jeździły manewrowe SM30-? i SM41-111, które ciągnęły 2 doczepy do SN52. Kursowało to do zamknięcia lini. Następnie odbywała się zastępcza komunikacja autobusowa, którą skutecznie wyeliminował PKS. (info: Grzegorz ze Smętowa, 2007-09-14)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Wyślij dodatkowe informacje o linii | Wyślij plik | email do redakcji


Zamknij
Wybór województw
Polskie strony poswiecone tematyce kolejowej

Powielanie materiałów zamieszczonych na stronie dozwolone tylko za zgodą autorów.

Od 20 grudnia 2004 odwiedziło nas 16 404 516 osób.
Strona korzysta z plików cookies i podobnych technologii w celach usprawnienia działania serwisu, statystystycznych i reklamowych. W każdej chwili możesz zmienić te ustawienia (określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies) w Twojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Kliknij w to okno, by je zamknąć.