Ogólnopolska Baza Kolejowa

Linia Twarda Góra - Nowe

Odcinek: -

Ostatnia zmiana: 2015-07-05

Informacje cząstkowe:

Twarda Góra - Nowe (2007-09-15) Edycja

inia Twarda Góra - Nowe wybudowana została przez prywatnego przewoźnika - Ostdeutsche Eisenbahn Gesellschaftw 1904r.,w celu połączenia miasta z przebiegającą w TG linią pruskich koleji KPEV. Firma funkcjonowała pod nazwą Kleinbahn Hardenberg-Neuenburg. Pod zarządem prywaciarza linię obsługiwał(y?) dwuosiowy parowóz. Za czasów PRL kursował parowóz Oki +2 wagony, w składzie 1 boczniak (C?) i jeden wagon z pomostem (Ci). Lokomotywownia (jednostanowiskowa)była w Nowym, był tam też żuraw do nawadniania i składzik węgla. Parowóz i jego wagony służyły do lat 70-tych (do około 1975r.). Po wycofaniu parowozu szopa zaczęła popadać w ruinę, by zostać rozebraną w połowie lat 80-tych. Następnie linię obsługiwał SN52-38+plus doczepa z „niezależnym ogrzewaniem” w postaci piecyka na węgiel, obsługiwał go konduktor. Po SN52 jeździły manewrowe SM30-? i SM41-111, które ciągnęły 2 doczepy do SN52. Kursowało to do zamknięcia lini. Następnie odbywała się zastępcza komunikacja autobusowa, którą skutecznie wyeliminował PKS. (info: Grzegorz ze Smętowa, 2007-09-14)

Jeżeli masz jakieś materiały, które powinny Twoim zdaniem znaleźć się na tej stronie - wyślij je do nas.
Uzupełnij dane pomoc | Napisz email do redakcji

Zamknij
Do zapisu Zamknij

Chojnickie Stowarzyszenie Milosnikow Kolei przy wspolpracy z Trip&Travel Polska w dniu 29 sierpnia 2015 na trasie:
Chojnice - Więcbork - Nakło n Notecią - Bydgoszcz - Wierzchucin - Tuchola - Pruszcz Bagienica i powrót Pruszcz Bagienica - Tuchola - Chojnice.

Szczegółowe informacje i rozkład jazdy